L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, ha destacat l’interès de reforçar el mercat, que canvia de data (d’agost a febrer) “per fer-lo un major element d’atracció i combinar-lo amb una mostra d’articles i complements Moros i Cristians on els pobles veïns que també celebren estes festes podran trobar tot allò que necessiten per a les seues activitats”, assenyalava.
La regidora de Turisme, Sayo Gandía, explicava que del 26 al 28 de febrer el barri medieval de La Vila, la Plaça de Baix i la Plaça Major es convertiran en un gran escenari on es recrearà l’època medieval: “en estiu eren les festes les que reforçaven el mercat, ara el repte era potenciar el mercat per a que aquest reforçe el Mig Any Fester, i això només podiem fer-lo sumant esforços de regidories i entitats ciutadanes per fer una programació més atractiva per potenciar un mercat medieval amb personalitat pròpia”, assenyalava.
D’aquesta manera, s’ha triplicat la xifra de llocs de venda i s’ha organitzat més de 50 activitats entre tallers, gastronomia, demostracions d’oficis, jocs i atraccions infantils, exhibicions de falconeria, balls i lluites medievals, teatres, malabars, exposicions d’armes i elements de tortura, contacontes, rutes guiades o un campament medieval, entre d’altres.